www.tomashora.cz

PicoLoco – nový malovýrobce pojezdů

Před časem jsem zde uveřejnil recenzi komplexně zpracovaného pojezdu na M152/810 od pan Petra Erbena. A v podstatě jen náhodou jsem se v článku zmínil o pojezdu výrobce Sladura z Aukra, který jsem také zkoušel a který mě taktéž zaujal. Až později jsem se dozvěděl, že pan Sladur vyrábí své modely v kooperaci s panem Erbenem, a že těch modelů chystají celou řadu.

Vzhledem k tomu, že v současné době zveřejnili své internetové stránky na adrese www.picoloco.cz, kde většinu produkce prezentují, je myslím na čase se na jejich produkci podívat podrobně. Stránky, stejně jaké mnoho modelů jsou ještě ve stádiu vývoje, a dá se tedy v budoucnu očekávat značný progres. Bohužel oba pánové jsou především nadšenci než výrobci, takže se tomuto koníčku věnují vedle běžné práce, a vývoj a výroba nejde vždy tak rychle, jak by si oni ale i modeláři představovali. Naštěstí modelaření nejsou atletické závody a nejde o to mít model co nejdřív hotový, ale mít ho takový, aby byl člověk-modelář spokojený. Důležitou věcí, která mě na snažení obou modelářů zaujala, je jejich přístup k výrobě pojezdů. Konečný výsledek jejich práce je obvykle řešení bez kompromisů a konstrukčních vad. Není to pojezd, který jenom nějak jede, ale je to komplexně řešený pojezd, který jezdí špičkově. Právě proto myslím že stojí za to se na jejich produkci podívat podrobněji. Klasikou jejich výroby jsou pojezdy pro M152/810 ty vyrábějí typově dvě verze – Classic a Unikat. Pojezd M152/810 Classic v digitální a analogové verzi Pojezd Classic jsem měl v ruce v jeho rané verzi, v nové verzi přibylo ještě osvětlení horním reflektorem. Tento pojezd má klasické uspořádání, které velmi připomíná pojezdy od PMT či pana Fialy. Rozdílů je zde však hned několik, tak především pojezd má podvozek odlit tak, aby působil maketově a vše je zpracování tak, aby se do modelu minimálně zanášeli nečistoty. Samotný pohon je řešen jedním motorem umístěným uprostřed vozu, takže není volný prostor pro cestující. Pojezd je nabízen v analogové a digitální verzi, přičemž digitální verze má tzv. přípravu na Digital. Má tedy rozhraní dle NEM, a do něj místo digitální dekodéru vloženu analogovou propojku. Co se týče jízdních vlastností, je model poměrně tichý a kultivovaný, rozjíždí se už od nízkých rychlostí. Foto analogová verze pojezdu. Digitální verze pojezdu, v horním tištěném spoji je umístěn konektor a provizorní analogová propojka. Výrobce nabízí i kompletně zpracovaný model včetně karoserie v několika barevných verzích. Jako třešničku nabízí výrobce i řešení kompletně osvětleného přípojného vozu pro analogový provoz. Odběr elektrické energie pro přípojný vůz je řešen přímo z os náprav, ale také je možné odebírat proud z pojezdu s pohonem. Pojezd M152/810 Unikat v digitální a analogové verzi Pojezd Unikat už byl představen v samostatném článku, tedy k němu jen stručně. Pojezd je řešen jako dvoumotorový se snahou o zachování oddílu pro cestující. V současné době se zavádí vylepšená verze s 12 voltovými motory (předtím 6 voltové motory) a s osvětlením bílými diodami místo původních žlutých. Samotný pojezd si dovoluji označit jako v současnosti nejlepší řešení na trhu. Pojezd je opět nabízen v analogové a digitální verzi, přičemž digitální verze má tzv. přípravu na digital. Pojezd pro M131.1 Hurvínek v analogovém provedení Z koncepce pojezdu Classik pro M152/810 vychází i připravovaný pojezd pro M131.1 Hurvínka, zatím je k dispozici pouze základní analogová verze bez osvětlení, to bude doplněno dle rozměrů karoserie. Já budu tento pojezd osazovat do Hurvínka, kterého stavím ze stavebnice Kuber, takže v době řádu 2-3 měsíců můžete očekávat podrobnější recenzi tohoto výrobku. Pojezd MUV69 včetně karoserie Dalším zajímavým počinem je funkční pojezd pro vozítko MUV69. Výrobce nabízí pojezd včetně nenabarvené karoserie, na pojezd jde použít i karoserie z leptu od HekTTora. Pojezd je řešen opět bezúdržbově, pouze v přední části pojezdu je jedno větší ozubené kolo. Motorek je umístěn v kabině, teoreticky je zde místo i pro osvětlení a dekodér, pojezd je zatím nabízen jen jako holý pojezd s karoserií pro analog. Pojezd na Brejlovce/Bardotku Výrobce dále chystá dva pojezdy pro dieselelektrické lokomotivy. Tak především pojezd pro Zamračenou a Brejlovce. Pojezd je opět řešen jako dvoumotorový, s tím že každá náprava má svůj vlastní motor. Pojezd je zatím v základní analogové konfiguraci bez osvětlení a určitě ho čeká ještě dlouhý vývoj. Já měl možnost vidět nějaká jízdní videa samotných náprav a jejich chod a tichost na mě udělali velký dojem. Já sám chci jednu takto uspořádanou nápravu použít v motorácích M262, M240 či M296, takže se v době několika měsíců setkáte opět s recenzí tohoto řešení. Myslím, že právě toto uspořádání je pro motoráky to nejlepší, protože u motoráků stačí pohánět jen jednu nápravu a díky kompaktnosti řešení bude pohon zabírat pouze služební oddíl a oddíl cestujících bude možno ztvárnit maximálně modelově. Pojezd na Sergeje Druhým pojezdem pro klasickou „mašinku“ je pojezd pro Sergeje. Ten je v pokročilejším stavu vývoje, pojezd kromě samotného pohonu obsahuje i plastové odlitky masek a spodních částí lokomotivy. V budoucnu bude dost možná dostupné kompletní řešení včetně osvětlení, digitálního řešení a možná i karoserie. Co se týče karoserie jednu verzi jsem již viděl, ale byla věrnou kopií Tilligova Sergeje, ve spolupráci s jedním "Sergejologem"; se ji snaží počeštit, tak se nechme překvapit, zatím je kompletní Sergej hudbou budoucnosti. A to je zatím z produkce Picoloco vše, jak jsem psal již v úvodu, většina výrobků je ve vývojovém stádiu, modelář je již může pojezdy zakoupit a dokončit sám, nebo si může počkat na kompletní řešení. Vzhledem ke kvalitě stávající prodávané produkce si myslím, že se o produktech těchto nadšenců vyplatí uvažovat. Já za sebe mohu slíbit, že se v době několika měsíců setkáte s několika recenzemi jejich výrobků tak, jak se mě budou dostávat pod ruku.

8 komentářů k příspěvku “PicoLoco – nový malovýrobce pojezdů”

  1. Jarda:

    Ahoj Tome.
    Dotaz bych mohl vznést přímo u výrobce,ale i ty budeš řešit pojezd na M131.Jak už jsem ti psal mám PMT,ale to neznamená že ho musím použít.
    Jaký průměr mají nápravy a udělá výrobce i osvětlení. I když ten můj
    Hurvínek jezdit solo asi nebude.Mě nemusí svítit v oddíle,ale chytá mě
    amok,když jede motor s vlekem a na kupli si svítí koncema.Je pěkné když
    lok.svítí podle směru jízdy.Ale pokud bude vlaková lokomotiva svítit
    koncema na první vůz,tak to je minimálně za premie.Já budu preferovat aby
    svítila jen ve směru vpřed.Jsem ulítlej na poválečnej provoz a nic
    nepojede solo.To by soudruzi nedovolili.
    Ahoj Jarda

  2. Tomáš Hora:

    Ahoj Jardo,

    co se týče průměru náprav ta kty by správně měli být nějakých 7,33 mm, skutečný hurvínek má 880 mm, výrobce pravděpodobně použije 7,5 mm, alespoň tak jsem to pochopil z jedné diskuse s panem Erbenenm, 7,33 mm nikdo nedělá a upřímně bez posuvného měřítka to člověk nepozná.

    Co se týče osvětelní tak v analogu svítí vžda přední i zadní osvětlení, zadní vypnout nejde. U digitálu je to podobně, vzhledem k tomu že je tam šestipin a ten umožňuje kromě motoru jen dva další okruhy.

    Slyšel jsem že u nového Brejlovce od Kuehnl bude více pinový dekodér a bude tam umožněno i zhasínat v zastávce horní reflektor, používat jiné osvětlení na posun a podobně. Teoreticky by to tedy šlo podobně řešit i zde, ale nevěřím že do toho výrobce půjde, takže by to musela být nejspíše tvoje útrava jejich pojezdu.

  3. Tomáš Hora:

    Upřímně já teď řeším podobnou pakárnu, jak v digitálním provozu zajistit aby svítili i vagony, ale dali se znasnout, případně rozsvítit jen některé vagony či jen některé kupé. Dávat do každého vagonu vlastní dekoder je zvrhlost, ale efekt by to byl skvělej.

  4. Standa:

    Dobrý den Tomáši.

    Protože jsem objevil u Vás recenzi na jejich výrobky, domnívám se, že máte na výrobce nějaké kontakty. Nemáte prosím tedy nějaké info o firmě PicoLoco, zda funguje nebo ne. Jejich web již nejde, přesněji nezobrazuje o nich žádné informace.

    Děkuji za info. Stanislav Peřina

  5. Otta Bureš:

    Zdravím Tomáši.
    Mám stejný problém jako Standa, nemůžu sehnat kontakt na PikoLoco, dá se někde sehnat ta stavebnice pojezdu na M 152 TT.
    Předem díky Otta

  6. Pavel Kozojed:

    Dobrý den, neboť skladem držíme výrobky f. PicoLoco a prodáváme již nějakou dobu jejich výrobky, chtěl bych Vás poposit o souhlas, jestli bychom mohli na náš e-shop použít vaše zdařilé fotografie a odkazy na váše články. Co se týká výroby, produkty nám výrobce dodává zhruba do 2 měsíců od objednání a je o ně zájem, kvalitou zpracování jsou skutečně výborné. Nyní vázne výroba karosérií, takže se dají koupit podvozky, ke kterým nám karoserie je schoopen vyrobit Rubikon. Vše se ale průběžně mění podle poptávky zákazníků a schpnosti výrobců stíhat poptávku

  7. Pavel Kozojed:

    Dodatek – Na našem eshopu http://www.itvlaky.cz budeme nabízet produkty i PicoLoco a Rubikon, zákazníci si mohou vybrat.Obrázky si můžeme nafotit sami,ale kdyby jste nám souhlas udělil, nemuseli bychom vše fotit znova. Pojezdy jsme schopni na prodejně i předvést, stálým zákazníkům i zapůjčit. Prosím o info mailem, jestli souhlasíte s využitím vašich fotek. Mail jsem na Vás nenašel. Děkuji P. Kozojed

  8. mates:

    prosím za kolik by mi byl prodán pojezd na 810 (m152.0)

Zanechte komentář