www.tomashora.cz

Provozní setkání v Žebětíně – 17. června 2012

V neděli 17. června 2012 proběhlo již třetí neveřejné provozní setkání modulové klubu Moduly Brno. Třetí setkání bylo výjimečné tím, že poprvé se k nám se svými moduly přidali modeláři z jiného klubu, přesněji to byl tři Pavlové a jejich pěkně zpracovaná stanice Skovice a nákladiště Skovice. Dalším důležitým krokem měl být první pokus o ježdění dle GVD a 4x zrychleného času, a dorozumívání mezi stanicemi pomocí telefonu. Vše sice nefungovalo tak jak mělo, ale i tak to byl vydařená neděle. Ale pojďme popořadě.

Začátek setkání byl oficiálně ohlášen kolem sedmé hodiny ranní, ve výsledku pak jsme někdy kolem času 7:20 začali nanášet moduly do tělocvičny. Stavby layoutu na to, že jsme ho stavěli v podstatě teprve podruhé, probíhala nečekaně hladce, ale i tak nám zabrala včetně kompletních elektrických rozvodů nějakých 2,5 hodiny. Vzhledem k tomu že to bylo poprvé, kdy jsme měli ostré telefonní spojení a bylo třeba funkčnost telefonů ještě odladit, proběhlo vše až nečekaně hladce. Následně proběhlo několik zkušebních jízd po layoutu a ve skrytých nádražích proběhlo řazení potřebných vlakových souprav dle GVD. Následně kluci „od dráhy“ provedli základní školení ohledně GVD a šli jsme na ostrý provoz. A v tento moment logicky začali problémy … Jednak funkčnost telefonů nebyla vždy 100%, také naše orientace v grafu GVD nebyla úplně nejlepší, a vložené vlaky tomu všemu nasadili korunu. Nakonec jsme podle GVD odjezdili nějakých 5 hodin modelového času, tedy cca. přes hodinu času reálného. Ta hodina a čtvrt byla provázena několikerým pádem napájení a vše završily hodiny modelového času, které se neplánovaně posunuli o nějaké čtyři hodiny kupředu. Po takovémto shluku problémů jsme usoudili, že na modelový provoz podle jízdního řádu to nebude, a po většinu dne jsme prováděli tzv. volné jízdy, kdy nebyl layout moduliště tak přeplněn modely a stabilita napájení byla o hodně lepší. Problémy nám ukázali, že do příštího setkání musíme vyřešit několik oblastí: 1. chod modelových hodin při čtyřnásobném zrychlení musí být stabilní 2. instalace zesilovačů (boosterů) do jednotlivých stanic a na samotný layout 3. vyřešení centrály a ovladačů, které budeme v budoucnu používat 4. dořešení odkládacích ploch ve stanicích (plochy pro GVD, vozové karty, ovladače atd.) 5. GCD bude doplněno o sešitové jízdní řády strojvůdců a jízdní řády jednotlivých stanic. 6. Vytvořit vozové karty a nákladové lístky Vyřešení výše zmíněných problémů považujeme nyní za prioritní, tudíž se práce na modulech a layoutu zaměří na zdokonalování funkčnosti. Věříme, že po provedených úpravách, proběhne příští provozní setkání bezproblémově, a díky velikosti našeho layoutu budeme moci být považování za plnohodnotný modulový klub. Na úplný závěr dodávám, že třetí setkání bylo posledním setkáním, které bylo jednodenní, další setkání už budeme organizovat jako vícedenní. To je pokud jde o negativy asi vše, a aby to nevypadalo, že setkání byl obrovský propadák, shrňme si, co se od posledního srazu podařilo. Tak především přibylo množství dalších sjízdných modulů a na mnoha rozestavěných modulech se výrazně pokročilo. Jen namátkou můžeme jmenovat Velké Pavlovice, kde byl a provedena instalace mechanického přestavování výhybek a na modulech byl do hrubého stavu dotvarován terén. Přibyla nová stanice Kobylí sestávající ze čtyř modulů o celkové délce 4 metry, která byla zesjízdněna a měla vybudována štěrková nástupiště. Ve stanici Mutěnice byla provedena instalace servopřestavníků, byl dotvarován nahrubo terén, a v neposlední řadě byla stanice doplněna o další tři moduly, především jmenujme odbočný díl směrem na Kyjov a Hodonín. Lubomír vybavil svůj Hevlín taktéž mechanickým ovládáním přestavování výhybek. Dále vzniklo druhé tříkolejné smyčkové SN, a nějakých 6 ks traťových modulů. To vše nám dnes umožňuje sestavit zajímavý layout o délce 45 metrů. Dalším příjemným bodem byla účast pražských kolegů modelářů. Nejenom že dovezli mnoho pěkných dokončených modulů a posílili náš doposud slabý vozový park, ale svou účastí a radami nám pomohli pokročit o hodně dál. Protože ne všichni měli možnost se setkání zúčastnit, a na srazu bylo hodně fotografů, nabízíme Vám množství krásných fotografií s popisy.

2 komentáře k příspěvku “Provozní setkání v Žebětíně – 17. června 2012”

  1. Jeňa Sova:

    Sergej, Tome, byl to ozvučený Sergej! 🙂

  2. Petr:

    Přesto, že jsem zastáncem měřítka 1:87 a 1:1 (600mm), musím pochválit propracovanost některých modulů. Na fotkách jako ve skutěcnosti. Jen tak dál, ať se vám daří.
    Petr P.

Zanechte komentář